Jeg tilhører ikke den kvinnegruppa som kan mye om bil. Jeg kan litt om det viktigste, som å fylle bensin, olje, vann, spyleveske og luft i dekkene. Eller for å si det sånn, jeg trodde jeg kunne det… Resten bør helst bare funke, og jeg bruker så lite penger som mulig på temaet.
Jeg slet mye med at bilen gikk varm før jul og har skiftet de deler som måtte høre til den delen av bilen. Så når bilen på nytt gikk varm på vei hjem fra flyplassen sent en tirsdag var jeg ganske oppgitt. Kaldt var det også, så på med varme klær og refleksvest og ut med trekanten, jeg kan til og med å sette opp den 🙂 Sto fint til rett etter en sving.. Så åpnet jeg panseret og så sikkert veldig kyndig ut. Det var vann på tanken og motoren virket ikke særlig varm, det fant til og med jeg ut.
Hell i uhellet – en Vikingmann var på veg hjem fra jobb og stoppet! Snakk om hverdagshelt 🙂
Han kikket og kjente og mente at enten var det termostaten, eller så hadde jeg kjørt tom for vann. Termostaten er byttet og vannet var jo fullt, sa jeg og pekte på vannbeholderen. Det der er ikke vannet, sa mr. Viking. HÆ??, sa jeg, helt paff. Nei, det er servovæska, sa han..
Så der sto jeg med masse servovæske (med litt frostvæske i), men hvor var vannet? Han viste meg det og der var det tomt.. Snakk om flaut! Og min gode argumentasjon om at jeg på de andre bilene har hatt vannet på det stedet denne har servovæske imponerte nok ikke stort. Så var det bare å fylle på vann å kjøre hjem da, og han hadde plutselig en historie å fortelle i lunsjen dagen etter.. Men det en ikke dør av, vokser en på, har jeg hørt 🙂 Død er jeg ikke, men litt fattigere etter å ha bilen på verksted for å rette opp feilen. Det er ikke så lurt å ha frostvæske i servovæska. Følte meg veldig smart der også, men mekanikeren skjønte plutselig hvorfor jeg stadig har kjørt tørr og varm bilen..
H, ha 🙂 Herlig og du har min fulle forståelse og medfølelse – vi kan ikke være verdensmestere i alt heller 😉
Vi er definitivt i samme kvinnegruppe 😀